Ko je Darja Povšič Peršolja pred skoraj 30 leti stopila na samostojno podjetniško pot, najbrž ni slutila, da bo njen računovodski servis, ki je sprva opravljal storitev le za nekaj podjetij, prerasel v skupino družb s skoraj 30 zaposlenimi. Danes Contall ponuja celovito podporo po vsej Sloveniji v Novem Sadu v Srbiji. Svojo dejavnost so širili tja, kjer je bilo največje povpraševanje in ustrezen kader.
Ustanoviteljica in direktorica družbe je povsem predana podjetništvu, v svojem delu pa neizmerno uživa. Še bolj pa zažari, ko na hodniku poslovnih prostorov razkaže fotografije številnih dobrodelnih akcij, s katerih se smehljajo tudi znani obrazi. Darja Povšič Peršolja se je namreč že pred leti zavezala družbeno odgovornemu delu in z ustanovitvijo fundacije Vrabček upanja, ki namenja donacije različnim institucijam ali socialno šibkim družinam na Severnem Primorskem, poskrbela za marsikateri nasmeh.
Za vsakim uspešnim podjetjem stoji uspešen računovodja. Najbrž pa se pričakovanja podjetnikov vseskozi povečujejo?
Res je. Naša družba ima veliko število večjih naročnikov, tudi takih, ki imajo 200 in več zaposlenih in od nas pričakujejo svetovanje širokega spektra. Prisotni smo od ustanovitve pa do morebitne prodaje deležev družb, zato radi rečemo, da podjetje podpiramo »360 stopinj«. Danes ni več pomembno le, da so dela strokovno in pravočasno izvedena, temveč je treba razumeti in slediti strategiji podjetnika. Strokovno podporo dopolnjujemo kot soustanovitelji Inštituta za poslovodno računovodstvo v Ljubljani, kjer sodelujemo s predavatelji, cenilci, revizorji. Oblikovali pa smo tudi močno mrežo drugih zunanjih strokovnjakov.
Kako drugačen je bil vaš poklic, ko ste leta 1993 zagnali samostojno dejavnost?
Delo je bilo v tistih časih precej drugačno, predvsem na področju informacijskih sistemov, ki še zdaleč niso bili tako razviti kot danes. Ne le digitalizacija, temveč tudi globalizacija je prinesla obilo sprememb. Ker se vse bolj povečuje število nerezidentov, ki v Sloveniji ustanavljajo podjetja, je večkrat potrebno tudi poznavanje mednarodnih računovodskih standardov in tujih jezikov. Pri večjih projektih pogosto sodelujemo z različnimi institucijami in svetovalci v tujini, zato je blagovna znamka Contall prepoznavna tudi izven naših meja.
Predstavljam si, da je bil odnos s strankami včasih bolj oseben kot v današnjem času sodobne tehnologije …
Osebne komunikacije ni manj, poteka le na drugačen način. Zaradi sodobne tehnologije ni več treba prevoziti več kilometrov za polurni sestanek, pogovorimo pa se lahko, kot bi skupaj sedeli za mizo, kar sicer še vedno počnemo ob večjih in zahtevnejših zadevah. Stranke morajo čutiti, da smo jim vedno na razpolago in da ne bodo ostale same, tudi če bodo v poslovnih težavah.
Iz računovodskega servisa z nekaj zaposlenimi se je Contall razvil v skupino družb. Kaj je skrivnost vašega uspeha?
Delo je hkrati tudi moj način življenja, podjetniški duh je ves čas prisoten. Vseskozi si prizadevam za utrjevanje poslovnih odnosov, pa tudi za aktivno sooblikovanje dogajanja v naši dejavnosti. Zaupanje naročnikov ohranjamo predvsem s kakovostjo, ki jo jamčimo s pridobljenim »Standardom izvajalcev računovodskih storitev«, kar nas velikokrat ločuje od konkurence. Na ta način se zavezujemo k izpolnjevanju več pogojev, kot je poklicno zavarovanje dejavnosti, usposobljen kader, vlaganje v sodobne informacijske sisteme ipd. Vedno poskušamo strankam dati še nekaj več, zato v okviru naše družbe deluje tudi poslovni Club, v katerem so člani deležni raznih ugodnosti in v katerem je mesto tudi za njihovo promocijo. Navsezadnje pa je uspeh v veliki meri odvisen tudi od naših zaposlenih. Lahko rečem, da smo dobro uigrana ekipa. Zaradi vsega omenjenega je osip strank pri nas izjemno majhen.
Poslovni uspehi pa najbrž terjajo tudi veliko odrekanja …
Največkrat se moram odreči svojemu prostemu času. Prav zato so mi prazniki in vsa družinska srečanja toliko pomembnejši. Takrat poskušam čim bolj izkoristiti trenutke s svojimi najbližjimi.
Tudi v Contallu dajete velik pomen certifikatu Družini prijazno podjetje. Kako skušate zaposlenim omogočiti ravnotežje med zasebnim in profesionalnim življenjem?
Zaposlenim iz bolj oddaljenih krajev omogočamo delo od doma, za negovanje starejših ali bolnih oseb zagotovimo dodatne dneve dopusta, za bolj domače vzdušje poskrbijo skupna srečanja ali izleti. Večina pri nas zaposlenih je žensk in mnoge med njimi so mame, zato dobijo dela prost dan, ko otroke prvič pospremijo v šolo. Ukrepov je več. Pomembno nam je, da se zaposleni pri nas dobro počutijo.
Poznani ste tudi po humanitarnem delovanju. Vas je pri ustanovitvi fundacije Vrabček upanja vodil kakšen poseben vzgib?
Moji starši in tudi stari starši so me vedno vzgajali v človekoljubnem duhu. To je najbrž ostalo v meni. Poleg tega pa je šlo tudi za težjo življenjsko izkušnjo, zaradi katere sem se prvič srečala z Oddelkom za invalidno mladino in rehabilitacijo Stara Gora ter videla, v kakšnih razmerah delujejo. Sprva je fundacija sredstva zbirala izključno za oddelek, nato pa smo razširili dejavnost še na druge socialne probleme. Največji zagon »vrabčku« daje zaupanje donatorjev, teh pa je veliko iz vseh koncev Slovenije. Contall poleg glavnega projekta fundacije Vrabček upanja sodeluje tudi v drugih dobrodelnih projektih (Fundacija Jure Robič, Fundacija Aljažev kraj) in podpira posamezna društva, šole …
Leta 2013 ste v akciji revije Naša žena postali darovalka leta, prejeli ste tudi plaketo Mestne občine Nova Gorica. So vsa ta priznanja še bolj utrla pot vašemu humanitarnemu delu?
To so lepa priznanja, a še bolj obveza, da dokazuješ njihovo upravičenost. Zaradi takšnih nazivov se potem še bolj angažiraš, donatorji in sponzorji pa ti zagotovo bolj zaupajo. A brez skupine ljudi, predvsem upravnega odbora fundacije s sodelavci, pa tudi raznih pobudnikov in organizatorjev dobrodelnih akcij, fundacija morda ne bi bila tako uspešna. Svoj delež prispevajo tudi naše stranke, saj od vsakega izdanega računa fundaciji namenimo 1 evro. Menim, da bi lahko skoraj vsako podjetje počelo kaj podobnega.
Se podjetja večinoma pozitivno odzovejo na vaše pobude?
Ko jim predstavimo problematiko, jih nagovorimo, se večinoma z veseljem vključujejo v naše družbeno odgovorne projekte. Jeseni smo ob pomoči Radia Robin za družino s Krasa izvedli licitacijo dresa s podpisom Luke Dončića, in čeprav se je akcija zaključila že pred nekaj časa, se še kar oglašajo podjetja, ki želijo pomagati. Naloga fundacije je nositi svetilko naprej in osvetlili določen problem. Posebej v predprazničnem času so dobrodošle donacije v obliki SMS-sporočil na 1919, organizirali pa bomo še eno dobrodelno akcijo in s tem pomagali osebi s posebnimi potrebami pri nakupu električne postelje.
Kaj sami najraje prejmete v dar v prazničnih dneh in kaj najraje podarite?
V obeh primerih je to nekaj, kar je narejeno ali dano s pravo energijo. Rada podarim nekaj iz svoje shrambe ali postrežem s štruklji, ki jih sama naredim. Največje darilo pa so trenutki, ki jih lahko preživim z najbližjimi.
Sandra Krkoč Lasič