Pred tremi leti je na direktorski stolček Zavarovalnice Triglav v Območni enoti Nova Gorica sedel Ivica Vulić. Nekdanji profesionalni nogometaš se ob dobri poslovni statistiki rad pohvali tudi z izkazovanjem družbene odgovornosti v lokalnem okolju, saj zavarovalnica tukajšnjim projektom, društvom in klubom namenja precej podpore. Poleg tega je ponosen, da je uspel med sodelavci ustvariti pozitivno klimo, saj je prepričan, da »so dobri poslovni rezultati posledica urejenih notranjih razmer«. Pravi, da to doseže predvsem z iskrenimi pogovori in spoštovanjem vseh sodelavcev.
Najprej bi prosila, da predstavite vlogo območne enote Nova Gorica znotraj sistema Zavarovalnice Triglav.
Zavarovalnica Triglav ima 12 območnih enot, med katerimi novogoriška geografsko sodi med večje, saj pokrivamo 13 občin, in sicer območje vse do Trente ter na drugi strani do Vipave in Idrije. V slednji imamo ob Tolminu in Ajdovščini tudi predstavništvo. Zastopniških pisarn, v katerih delajo zastopniki, je skupno 22. Tudi po premiji sodimo med večje območne enote, in sicer med prvih pet v Sloveniji. Na ta rezultat smo seveda ponosni.
Kako pomembno je, da ste preko zastopnikov prisotni tudi v manjših krajih?
Nazadnje smo novo zastopniško pisarno odprli v Spodnji Idriji, saj se zavedamo, da moramo biti ljudem blizu. Želimo biti na uslugo, ko nas potrebujejo. Naše delo se ne konča s sklepanjem zavarovanj, ampak moramo biti strankam pri roki tudi, ko želijo prijaviti škodo. Zavarovanci se dostikrat navežejo na določenega zastopnika in pogosto rečejo, da so zavarovanje sklenili pri tem in tem zastopniku, ne pri Zavarovalnici Triglav. Preko odnosa z zastopnikom si pravzaprav ustvarijo mnenje o zavarovalnici. Na drugi strani ne zanemarjamo novih tehnologij, veliko vlagamo vanje in spremljamo svetovne trende.
Lahko izpostavite kakšen primer uporabe novih tehnologij?
Omenil bi mobilno aplikacijo Drajv, ki uporablja napredno tehnologijo telematike, da spremlja navade voznika. Preko te brezplačne aplikacije zavarovanci nabirajo točke, če so pri tem uspešni, dobijo popust pri zavarovanju. Dobri in varni vozniki so torej nagrajeni. Vendar se obenem zavedamo, da ne bodo vsi čez noč začeli uporabljati naprednih tehnologij in denimo prijavljali škode preko spleta, zato je osebni stik s strankami še vedno zelo pomemben.
Katerim načelom sledite v odnosu do strank?
Zavedati se moramo, da smo z našimi zavarovanci odvisni drug od drugega. Najpomembneje si mi zdi stranki pokazati, da ti ni mar zanjo le ob sklenitvi zavarovanja, ampak tudi, ko te potrebuje. Takrat ji moraš pokazati, da si ji na uslugo in da boš poskušal zadovoljiti njene potrebe, želje in prošnje. Da pa z zavarovanci zgradimo pristen odnos, je potrebno najprej poskrbeti za dobre odnose med zaposlenimi, kar vidim kot eno prioritetnih nalog. Vendar odnos ni enkratna zadeva, ampak moramo na njem graditi, kajti le kakovosten dolgoročen odnos prinese rezultate in napredek.
Na kakšen način gradite dobre odnose znotraj podjetja?
Predvsem je potrebnih veliko odprtih pogovorov. Kot direktor delujem tako, da moja vrata nikoli niso zaprta, saj se dobri odnosi začnejo pri vrhu. Če bi bil sam aroganten in nedostopen, bi se to verjetno prenašalo tudi navzdol. Zgled pomeni največ. Nikoli ne pravim, da je nekaj dobro, ker sem sam tako rekel, ampak skoraj vedno iščem rešitve skozi dialog. Želim, da se sodelavci prepoznajo v ciljih in viziji Zavarovalnice Triglav. Ne postavljamo v ospredje posameznika, ampak vedno interes podjetja.
Kaj je pravzaprav ključno za uspeh v zavarovalništvu?
Predpogoj je seveda strokovno znanje, ki omogoča, da zavarovancem pravilno svetujemo. Zelo pomembne so komunikacijske veščine, saj le skozi pogovor lahko ugotovimo, kaj stranka potrebuje. Na tem temelju nato ponudbo prilagodimo njenim potrebam, saj ima recimo 35-letnik z dvema majhnima otrokoma povsem drugačne prioritete kot sedemdesetletni upokojenec. Prav razumevanje teh potreb in strokovno znanje sta predpogoj za uspeh in dolgoročno dober odnos z zavarovanci.
Vam izkušnje iz profesionalnega nogometa pridejo kdaj prav v zavarovalništvu?
Upam si trditi, da ti šport da disciplino, nauči te sprejemati poraze, predvsem pa ti omogoči, da se iz tega poraza nekaj naučiš in boš naslednjič zato boljši. Odgovornost, samodisciplina, vztrajnost, načrtovanje določenih aktivnosti – vse to je močno povezano z vrhunskim športom. Na celotni Zavarovalnici Triglav je tako zaposlenih kar nekaj nekdanjih športnikov.
V preteklosti ste na pomoč priskočili Nogometnemu klubu Gorica …
Določeno obdobje je bilo kritično za obstoj kluba, zato smo se nekateri posamezniki iz gospodarstva angažirali in s sponzorskimi sredstvi podprli projekt ohranitve kluba. Zavedamo se pomena kluba za to okolje in širšo regijo, pod njegovim okriljem se na igrišče vsak dan odpravi okoli 300 otrok. Počutili smo se odgovorni zanje, saj to pomeni 300 potencialno zdravih otrok, ki imajo na ta način manj možnosti, da bodo krenili na stranpoti.
Kaj vas žene, da v tukajšnji območni enoti zavarovalnice tudi sicer namenjate veliko pozornost projektom širše lokalne skupnosti?
S takšno podporo skušamo ljudem pokazati, da se zavedamo družbene odgovornosti v lokalnem okolju ter razumemo tukajšnje potrebe. Podpiramo projekte, za katere menimo, da so v okolju potrebni. Veliko vlagamo tudi v preventivo, kot recimo z nakupi defibrilatorjev ali s podporo gasilskim društvom. Ob koncu vsakega leta podpremo določen projekt, ki je za lokalno skupnost večjega pomena. Pred tremi leti smo v šempetrski bolnišnici podprli projekt Dora za preventivno odkrivanje raka na dojkah, lani smo sredstva namenili Gorski reševalni službi Tolmin, letos pa Zavodu Cirius iz Vipave, kjer so v oskrbi otroci in mladostniki s posebnimi potrebami.
Kakšni so vaši načrti za prihodnost?
Primarni cilj je ohranjati in še naprej graditi integriteto v lokalnem okolju. Ne želimo rasti samo glede na premije, ampak utrditi pozicijo družbeno odgovorne institucije, ki zna poskrbeti tako za svoje zaposlene in zavarovance kot tudi za širšo skupnost. Še naprej želimo rasti in v očeh ljudi pridobivati zaupanje. V treh letih, kolikor sem sam na položaju direktorja, sem bolj kot na rezultate ponosen na dejstvo, da smo v Novi Gorici in celotni območni enoti vzpostavili pristno kulturo medsebojnega sodelovanja.
Sandra Krkoč Lasič
Foto Damir Ipavec