V novogoriški finančno-računovodski družbi Fidak s strokovnim svetovanjem podjetnikom že 20 let pomagajo pri uresničevanju vizij. »Računovodje vidimo v dušo podjetij,« je prepričana direktorica in ustanoviteljica servisa Zdenka Koršič. »Številke so me vedno privlačile, saj lahko veliko povejo. Ob njihovi opori podjetnikom svetujemo, kako doseči boljšo rast, kako in kam investirati ali kje so še potenciali,« dodaja. Ob praznovanju okroglega rojstnega dne pa so se v podjetju odločili zagnati dobrodelno akcijo in roko pomoči podati tudi eni tukajšnjih družin v stiski.
Zakaj ste se pred 20 leti odločili, da odprete svoje računovodsko podjetje?
Po zaključenem šolanju sem takoj dobila službo v enem od goriških podjetij, saj sem bila njihova štipendistka. V četrtek sem tja odnesla potrdilo o končani šoli, v petek pa so me želeli že videti na delu, kar me je takrat seveda ujezilo. V tistih časih je bilo torej res laže dobiti službo kot danes, vendar sem nato obakrat, ko sem zanosila, pred 27 in 25 leti, službo tudi izgubila. Ko sem prvič ostala brez dela, me je nekdanji sošolec, ki je ravno ustanavljal podjetje, prosil za pomoč pri računovodskih delih. Ker takrat še nisem obvladala teh stvari, me je poslal na nekaj učnih ur k svojim prijateljem. Pred 26 leti sem tako prišla v stik z računovodstvom bolj po naključju, šest let kasneje pa sem se odločila odpreti svoje računovodsko podjetje.
Kako se spominjate začetkov?
Na začetku sem bila za vse sama, zato je bilo precej stresno, še posebej, ker sem takrat imela dva majhna otroka. Danes smo v pisarni tri zaposlene, zaradi česar se tudi stranke počutijo bolj varno, saj delo vedno teče nemoteno. Sicer pa je v času, ko sem odprla podjetje, gospodarstvo cvetelo. Stranke so bile bolj kakovostne kot danes, kajti takrat se še niso odpirala podjetja iz obupa, ampak na temeljih dobrih idej. Delo je bilo zato izziv, saj se je nenehno investiralo, podjetja so rasla in ustvarjala inovacije. Žal se je že dobro leto kasneje začela kazati manjša kriza, zaradi česar se je na goriškem koncu zaprlo marsikatero podjetje.
Kdo so danes povečini vaše stranke?
Večinoma imamo redne stranke, ki prihajajo iz najrazličnejših področij, največkrat gre za storitve, trgovino, proizvodnjo in društva. Za pokrivanje tako različnih segmentov je potrebnega ogromno znanja, še posebej, ker se zakoni spreminjajo skorajda mesečno. Stalno se je treba izobraževati in izpopolnjevati. Zagotovo bi bilo preprosteje, če bi se specializirali za določeno dejavnost, vendar v tej regiji ni nobena tako močno razvita, da bi lahko na ta način pridobili dovolj strank.
Med vašimi strankami je tudi kar nekaj italijanskih podjetnikov. Kako sodelujete z njimi?
Gre za Italijane, ki imajo pri nas ustanovljena podjetja, sodelujemo pa tudi z enim italijanskim računovodskim servisom, ki prvenstveno kontrolira uporabo evropskih sredstev pri raznih projektih. Naša naloga je predvsem, da jim pojasnimo delovanje slovenske zakonodaje, saj je njihova nekoliko drugačna od naše. Že nekaj let smo vključeni tudi v združenje Eurolink, v katerem sta po en računovodski servis in odvetnik iz Slovenije, Hrvaške, Italije in Avstrije. Medsebojno si pomagamo, ko se na nas obrnejo stranke, ki želijo v kateri od teh držav odpreti podjetje. Letos sem se včlanila tudi v mednarodno združenje BNI Sontius, načelo katerega je, da smo vsi tržniki eden za drugega.
Podjetij, ki nudijo finančno-računovodske storitve, je danes kar precej. Na kakšen način skušate izstopati?
Računovodskih servisov je res ogromno, saj ni treba izpolnjevati nikakršnih zakonskih pogojev za ponujanje tovrstnih storitev. Za nas je to seveda minus, saj so nekateri servisi cenovno ugodnejši, nimajo pa potrebnega znanja. Sami sledimo sloganu: »Nismo najcenejši, smo pa med najboljšimi!« Če hočeš delati strokovno in pravilno, je potrebnih ogromno izobraževanj, a se na teh srečujemo vedno eni in isti obrazi. Danes je precej podatkov dostopnih tudi na internetu, vendar je popolnoma drugače, če nek zakon samo prebereš, ali če ti ga pojasni nekdo, ki ga je temeljito preštudiral. Sami torej stavimo na strokovnost, znanje, izkušnje in ugled pri Finančni upravi, kjer menda vodijo pozitivno in negativno listo računovodskih servisov.

Se vam zdi slovenska zakonodaja prijazna do uporabnikov ali prav nasprotno?
Velika težava je, da se predložitev enake količine dokumentacije zahteva od malih podjetnikov, ki imajo lahko enega samega zaposlenega, kot od velikih podjetij s tisoč zaposlenimi. Včasih so pristojne službe zahtevale poročila dvakrat letno, zdaj pa je treba vsak mesec pošiljati ogromno podatkov. To pomeni tudi za nas računovodje bistveno več dela, a nič kaj večji zaslužek.
Imate zasebno kakšen hobi, s katerim zbežite od številk?
Za svoj največji dosežek štejem pohod po 820 kilometrov dolgi Jakobovi poti v Španiji. Vzela sem si mesec dni dopusta in servis takrat prepustila kolegici, vendar je bil to zame dober odklop od vsakdanjega življenja. Marsikdo sicer ne razume, kaj je tako posebnega na tej poti, saj vsak dan prehodiš približno 30 kilometrov, vmes nekaj poješ in greš nato počivat, a sama sem se počutila veliko bolj v stiku s seboj. Tam postane človek drugačen, bolj odprt, dojemljiv in laže deli stvari. Spremeni se ti pogled na življenje. Po tej izkušnji sem se začela tudi redno ukvarjati s tekom in pretekla polmaraton. Delo z ljudmi je lahko stresno in naporno, saj te ima marsikdo tudi za psihološki servis, zato potrebuješ nekaj, da se prečistiš in napolniš z energijo.
Se v vaši pisarni zvrsti veliko finančnih zgodb z žalostnim koncem?
Hudo je, ko vidiš, da se ljudje trudijo, a jim ne uspeva. Pogosto ne razumejo, zakaj imajo dobiček, pa nimajo denarja, ker trošijo po nepotrebnem. Na premoženje strank se včasih usedejo tudi rubeži. Marsikdo v želji po napredku podpisuje pogodbe, ki jih površno prebere. Ampak takšnih zgodb je manj kot včasih, saj je vse več previdnosti, predvsem na strani bank.
Ob 20-letnici ste v podjetju pripravili dobrodelni dogodek. Zakaj ste se odločili za takšno gesto in komu bodo sredstva namenjena?
Povabljence na dogodek ob praznovanju 20-letnice sem prosila, naj mi ne prinašajo daril, ampak raje namenijo prostovoljne prispevke, ki bodo šli v dobrodelne namene. Pri Rdečem križu so seveda z veseljem podprli akcijo in mi predstavili nekaj primerov družin v stiski. Bila sem šokirana, da je v naši bližini toliko težkih zgodb. Izbrali smo družino iz okolice, v kateri je zaposlen samo oče, saj je mama bolna, imata pa tri otroke, od katerih sta dva s posebnimi potrebami. Nekaj denarja smo zbrali na sami prireditvi, odprt pa je tudi poseben sklic pri Rdečem križu, kjer se še vedno zbirajo sredstva. Denar bo gotovo šel v prave roke.
Imate pri vodenju podjetja kakšne posebne želje za prihodnost?
Želimo si ostati med vodilnimi računovodskimi servisi na Goriškem, ne po velikosti, ampak po strokovnosti, ter obdržati sloves dobrega servisa. Predvsem si želim strank, ki razumejo računovodstvo in imajo tudi spoštovanje do tega dela. Če stranke razumejo, da računovodskega servisa ne potrebujejo zgolj zaradi izpolnjevanja obrazcev, lahko skupaj pridemo do boljših rešitev.
Sandra Krkoč Lasič
Družini lahko pomagate tudi vi:
IBAN SI56 6100 0001 2761 764
referenca SI 00 002230
Rks-Območno združenje Nova Gorica
Ulica tolminskih puntarjev 5, Nova Gorica
Koda namena: CHAR Fidak za družine